جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

منبع کنکور انسانی

سلام دوستان عزیز کنکوری امیدوارم حالتون خوب باشه، باتوجه  به درخواست بعضی از دوستان عزیز داوطلب کنکوردر مورد منبع کنکور انسانی پیشنهادی بنده ؛ برای دروس مختلف کنکور انسانی این مطلب رو آماده کردم. امید که برات مفید و کاربردی باشه دوست من.

توجه داشته باشید که فقط در مورد منابعی میتونم صحبت کنم که آشنایی کامل باهاش دارم ، اگر از انتشاراتی نام نبردم به معنای خوب نبودن اون نیست.

۱-ریاضی:

خیلی سبز: درسنامش میتونم بگم روان هستش و تستاش متوسطه ( در سطح کنکور)

تیپ بندی ریاضیات جامع کنکور گاج: توی این کتاب شما سوالات رو به صورت موضوعی میبینین و در مورد هر موضوع چند تیپ کلی سوال ونویسنده برای هر سوال راه حل کلی رو ارائه داده که میتونین برای حل سوالای دیگه ازش استفاده کنین  و به طور کلی میتونم بگم رویکرد این کتاب جالبه .

۲-اقتصاد:

آبی کانون فرهنگی آموزش: درسنامه این کتاب کامل و جامعه ؛توضیح اضافه نداده و تستاش شبیه به کنکوره

سه سطحی کانون فرهنگی آموزش: نويسنده در این کتاب سوالات چند سال اخیر کانون رو در سه سطح علمی طبقه بندی کرده اما این کتاب درسنامه نداره و به عنوان منبع دوم پیشنهاد میکنم.

خیلی سبز: تست های این کتاب خیلی با سوالات کنکور تشابه نداره و تیپ تست هایی رو آورده که در کنکور نظام جدید خیلی کاربرد نداره.

۳-علوم و فنون ادبی:

خیلی سبز: درسنامه این کتاب بصورت جامع و کامل بیان شده و ویژگی جالب این کتاب طبقه بندی سوالات هست که از سوالات ساده شروع میشه و در پایان هر درس با سخت ترین سوالات مواجه میشوید.

۴-عربی اختصاصی:

مهروماه: به جرات میتونم بگم بهترین کتاب برای  تمام سطوح علمی هست .اولین ویژگی خوب این کتاب درسنامه کامل این کتاب هست که هر سوالی که در ذهن شما به وجود اومده باشه در درس عربی میتونین پاسخش رو در این کتاب پیدا کنین.و همینطور  فنون ترجمه و ضبط حرکات رو کامل گفته و شما رو از هر کتاب جدا برای هر مبحث عربی بی نیاز میکنه.

دومین ویژگی، تست های این کتابه: که با اهداف آموزشی چیده شده،و شما بعد از اولین آزمون

 آزمایشی پیشرفتتون رو  در درس عربی احساس میکننید.

سومین ویژگی : پاسخنامه این کتاب هست که واقعا تشریحیه.

۵-تاریخ

 من برای تاریخ از کتاب لقمه طلایی برای این درس استفاده کردم و فقط در زمان جمع بندی خوندم اما با توجه به این که اهمیت تاریخ بیشتر شده حتما درکنارش تست هم بزنید، که منبع مشاوران بسیار مناسب و دقیق هست.

۶-جامعه شناسی:

خیلی سبز: درسنامه‌‌‌یِ این کتاب ابهاماتی که کتاب درسی داره رو روشن کرده ولی  درسنامه خیلی طولانی هست و مفصل توضیح داده هر موضوع رو.یه ویژگی خوبه دیگه‌یِ این کتاب ،تست های این کتابه که اندازه لازم تست داره و شما تست های تکراری در این کتاب کمتر می‌بینید و نیاز شما رو برای رفع اشکال برطرف می‌کند.

۷-فلسفه و منطق:

قبل از اینکه بخوام منبع فلسفه ومنطق رو  معرفی کنم باید بگم من کتاب کامل و بدون باگ ندیدم و هر کتابی مشکلات خودش رو داشت .

۱-مهروماه: سطح این کتاب بالا هست،و بعضی از  سخت ترین سوالاتی که ممکنه در کنکور ببینین در این کتاب هست ولی اشتباه تایپی و علمی هم این کتاب  داره،پاسخنامه فقط  در درس های ابتدایی کتاب کامل هست و برای بعضی از دروس  پاسخنامه کامل نیست…

۲- مشاوران: درسنامه جامع و مختصر هست اما تست های این کتاب  تست پایینه و در تست هاش اشتباه علمی میبینین.

۳-خیلی سبز: به نظر بنده هم از نظر درسنامه روان ، و هم طبقه بندی تست از آسون تا دشوار مناسب ترین منبع برای فلسفه و منطق خیلی سبز هست.

نکته پایانی:

هرآنچه که لازمه برای انتخاب منبع مناسب کنکور ، و با دید باز تر ، من برای شما عزیزان پُرتلاش توضیح دادم، در نهایت مهم اینه که شما چطور با کتاب ارتباط میگیرید و ذهنیت شما چطور خواهد بود.

به امید موفقیت شما در تمام مراحل زندگی

شاد و پُرانرژی باشید

✍️ یوسفی – عضو تیم مشاوره تحصیلی مجموعه جهاد آموزشی

منبع کنکور انسانی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباطی

سلام دوست عزیز
در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد مجموعه مشاوره تحصیلی و آموزشی جهاد آموزشی میتوانید از طریق روش های زیر با ما در ارتباط باشید: