جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

منابع دروس عمومی برای امتحانات نهایی

موضوع مقاله : بهترین منابع دروس عمومی برای امتحانات نهایی

*برترین منابع فارسی + روش مطالعه

بین تمام دروس عمومی، درس فارسی بیشترین ضریب و بالاترین اهمیت را دارد. برای یادگیری این درس باید بدانید که درس فارسی از چند قسمت اصلی؛ یعنی معنی نثر و شعر، قرابت معنایی، دستور زبان و مطالب حفظی همچون تاریخ ادبیات و معنی لغات تشکیل شده است .

 روش مطالعه :

 بهتر است برای امتحانات نهایی درس فارسی را به صورت درس به درس بخوانید (برعکس کنکور که داوطلبان این درس را مبحثی مطالعه می‌کردند) ابتدا هر درس را یک دور از روی کتاب درسی بخوانید، سپس برای یادگیری قسمت‌های مفهومی همچون معنی شعرها یا دستور زبان از کتاب کمک آموزشی کمک بگیرید و حتما برای درک این مطالب نمونه سوال و مثال آموزشی حل کنید. در نهایت مطالب حفظی همچون لغات، املا و تاریخ ادبیات را مطالعه کنید.

منبع :

*برترین منابع دین و زندگی + روش مطالعه

شاید فکر کنید دین و زندگی درسی راحت و حفظ کردنی است و نیازی به خرید منبع کمک آموزشی برای این درس ندارید، در حالی که با بررسی سوالات امتحان این درس در خرداد ماه سال گذشته متوجه می‌شوید که چقدر اشتباه فکر می‌کنید.

 روش مطالعه :

برای مطالعه این درس ابتدا یک دور متن هر درس را از روی کتاب درسی بخوانید، سپس برای مطالعه معنی و پیام آیات از کتاب درسی استفاده کنید، چند نمونه سوال و مثال حل کنید و پیام آیات و نکات مهم را به کتاب درسی منتقل کنید، بار دیگر به کتاب درسی بازگردید و یک دور کامل آن درس را از روی کتاب درسی بخوانید.

منبع :

*برترین منابع عربی+ روش مطالعه

عربی از آن درس‌های خطرناکی است که اکثر داوطلبان از مطالعه آن فراری هستند؛ اما پشت ظاهر خشک این درس، مطالب شیرین و جذابی قرار دارد که اگر با آن‌ها ارتباط برقرار کنید حتی می‌توانید موفق به کسب نمره 20 در امتحان نهایی این درس شوید.از آنجایی که اکثر داوطلبان در درس عربی ضعف پایه‌ای دارند، توصیه می‌کنم حتما در کنار کتاب درسی از یک کتاب کمک درسی مناسب استفاده کنید.

روش مطالعه :

برای مطالعه راحت‌تر درس عربی، بهتر است هر درس از کتاب را به دو قسمت ترجمه و قواعد تقسیم کنید. برای مطالعه هر درس با خواندن لغات آن درس شروع کنید، سپس ترجمه متن هر درس را یک بار از روی کتاب درسی بخوانید و با مراجعه به کتاب کمک درسی اطلاعاتتان را تکمیل کنید.

برای قسمت قواعد وقت بیشتری بگذارید و گام به گام با کتاب کمک آموزشی پیش بروید، از حل تمرینات کتاب درسی و نمونه سوالات مشابه آن غافل نشوید.

منبع :

*برترین منابع زبان + روش مطالعه

روش مطالعه

روش مطالعه درس زبان هم از برخی جهات شبیه به درس عربی است، برای یادگیری این درس باید روی قسمت‌هایی همچون شنیدن و نوشتن ، گرامر و لغات به تسلط برسید و برای یادگیری این مهارت‌ها حتما به یک منبع کمک آموزشی مناسب در کنار کتاب درسی نیاز خواهید داشت.

توصیه می‌کنم شب ها قبل از خواب 10 تا 20 دقیقه  برای حفظ و مرور لغات زبان زمان بگذارید.

منبع :

اکبرنیا  عضو تیم مشاوره تحصیلی مجموعه جهاد آموزشی

منابع دروس عمومی برای امتحانات نهایی

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباطی

سلام دوست عزیز
در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد مجموعه مشاوره تحصیلی و آموزشی جهاد آموزشی میتوانید از طریق روش های زیر با ما در ارتباط باشید: