جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شب قبل از امتحان آرامش بگیرید

شب قبل از امتحان آرامش بگیرید
یک شب قبل از امتحان دقیقا زمانی است که حسابی نگرانی و استرس به سراغتان می آید، اما این دقیقا زمانی است که حفظ آرامش بسیار ضروری است.

نیم ساعت قبل از اینکه به رخت خواب بروید، درس خواندن را کنار بگذارید تا استرس و نگرانی تان کاهش پیدا کند. از دست گرفتن گوشی همراه یا تماشای تلویزیون خودداری کنید. چون نور آبی این وسائل می تواند بیدار نگهتان دارد. وقتی خوب استراحت کرده باشید، صبح روز بعد می توانید بهتر تمرکز کنید و آرامش داشته باشید.

نفس کشیدن را به خاطر بسپارید
یکی از بهترین روش ها برای اینکه به خود آرامش دهید تمرین تنفس است که می توانید شبِ قبل از امتحان انجامش دهید تا به خوابیدنتان کمک کند و یا قبل از نشستن سر جلسه امتحان آرامتان کند.

تمرین نفس عمیق برای این کار عالی است. یک دست را روی معده خود قرار دهید، از طریق بینی نفس را به داخل بکشید و معده را حس کنید که باز می شود. چندین بار اینگونه نفس کشیدن را امتحان کنید تا احساس آرامش کنید. اگر مطمئن نیستید که تمرین نفس کشیدن را از کجا شروع کنید، برنامه هایی هستند که می توانند کمکتان کنند.

محمدپور عضو تیم مشاوره تحصیلی مجموعه جهاد آموزشی

شب قبل از امتحان آرامش بگیرید

13 پاسخ

  1. کنترل استرس و اضطراب از عوامل کوثر در امتحان هست ممنون که راهکار ارائه دادید👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباطی

سلام دوست عزیز
در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد مجموعه مشاوره تحصیلی و آموزشی جهاد آموزشی میتوانید از طریق روش های زیر با ما در ارتباط باشید: