جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

وابستگی به موبایل

وابستگی به موبایل و اعتیاد به تلفن همراه مشکل خیلی از ماست، به نظرتون تلفن شما در عملکرد اجتماعی و شغلی شما تداخل دارد یا خیر.

6 راهکار برای رهایی از وابستگی به تلفن

از آنجایی که ما به عنوان یک جامعه به تلفن های خود بسیار وابسته هستیم، در اینجا شش استراتژی وجود دارد که امیدواریم به شما کمک کند.

  1. سرگرمی را پیدا کنید که شامل استفاده از دستان شما باشد. برخی از نمونه ها عبارتند از خیاطی، آشپزی، کارائوکه، وزنه برداری، طراحی و ژورنال نویسی. این می تواند به وقفه در استفاده از تلفن کمک کند، زیرا دستان شما طوری برنامه ریزی شده اند که روی تلفن شما قرار بگیرند و انگشت خود را بکشند.
  2. از گوشی خود فاصله بگیرید از شانس نترسید و بدون تلفن خود شروع به رفتن به مکان کنید. در ابتدا احساس غیرمعمول و ناراحت کننده می شود. با این حال، این فرصت عالی برای شما است که به جای پریدن روی تلفن، آن احساسات را به روشی سالم مدیریت کنید. وقتی از تلفن خود استفاده نمی کنید احساسی را در شما ایجاد می کند. از خود بپرسید: “هی، اینجا چه خبر است؟” این ناراحتی از کجا می آید و چه هدفی در زندگی من دارد؟
  3. زمانی که در محل کار هستید، سعی کنید تلفن خود را در حالت هواپیما قرار دهید و آن را برای چند ساعت مشخص به همین حالت رها کنید. (البته مگر اینکه از تلفن خود برای کار استفاده کنید.)
  4. تلفن خود را در کناری قرار دهید و آن را در حالت بی صدا قرار دهید. اگر در یک قرار هستید این نیز خوب است.
  5. مدیتیشن را امتحان کنید. مدیتیشن واقعاً به افراد کمک می کند در لحظه بمانند و هوشیارتر شوند . مدیتیشن به افراد کمک می کند تا سرعت سیستم عصبی خودمختار را کاهش دهند و آنها را آرام تر و کمتر احتمال دارد که اجباری عمل کنند.
  6. وقتی شب می خوابید گوشی خود را در اتاق دیگری بگذارید. بله، این بدان معناست که ممکن است مجبور شوید یک ساعت زنگ دار بخرید، مانند ساعت هایی که ما در دهه  90 استفاده می کردیم. اما متوجه خواهید شد که بسیار مفید است به خصوص اگر ساعت 2:00 صبح از خواب بیدار شوید و اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که تلفن خود را ببندید.

خلاصه

در حالی که تلفن های همراه بخشی از جامعه ما هستند و همه از آنها استفاده می کنند، این واقعیت را تغییر نمی دهد که مانند هر چیز دیگری در جامعه، ما باید تعادل سالمی پیدا کنیم و یاد بگیریم که چگونه از دستگاه های خود به طور مسئولانه استفاده کنیم. ممکن است “فقط یک تلفن همراه” باشد، اما اگر از کنترل خارج شود، می تواند عواقب جدی در زندگی شما داشته باشد.

کوثر رضایی عضو تیم مشاوره تحصیلی مجموعه جهاد آموزشی

وابستگی به موبایل

14 پاسخ

    1. ممنون خانم رضایی بسیار راهکارهای مفیدی بود استفاده میکنیم حتما 🌺

  1. راهکار های خیلی خوبی بود مخصوصا در این ایام که دانش آموزان باید کلا تلفن همراه رو ترک کنند👏🌱

    1. واقعایک وسیله مفیددرعین حال مضرهست ممنون ازتوجهاتتون ونکات ریزی که پیشنهادمیدین🙏

  2. تلفن همراه و استفاده از آن یکی از معضلات مطالعاتی شده . خیلی ممنونم بابت نکات آموزش داده شده.

  3. مطالب و راهکار هایی که توضیح دادین واقعا مفید بودن ممنون از شما🌹🌹🙏🏻🙏🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباطی

سلام دوست عزیز
در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد مجموعه مشاوره تحصیلی و آموزشی جهاد آموزشی میتوانید از طریق روش های زیر با ما در ارتباط باشید: