جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

محدود کردن استفاده از گوشی

علت محدود کردن استفاده از گوشی موبایل در زمان درس خواندن📱❌
ارزشمندترین سرمایه در زندگی هر فرد، زمانی است که در اختیار دارد🕦. خیلی وقت‌ها تمرکز ما از این مسئله برداشته می‌شود و زرق‌وبرق‌های فضای مجازی یا کارهای غیرضروری، ما را به بیراهه می‌کشاند‼️

رسیدن به اهداف تحصیلی یا هر هدف دیگری زمانی ممکن می‌شود که از ابتدای راه تا انتهای آن زمان را در نظر داشته باشید و به نتیجه برسید. ✅
معایب استفاده از گوشی در زمان درس خواندن🛑👇
عادت کردن به گوشی موبایل می‌تواند مثل اعتیاد روی جسم و فکر افراد تاثیرات منفی داشته باشد. استفاده بیش از حد از گوشی موبایل باعث می‌شود که با مشکلات زیر روبه‌رو شوید:

1️⃣عدم تمرکز در زمان مطالعه😣
اگر به صورت افراطی به استفاده از گوشی عادت داشته باشید، هنگام درس خواندن بخش زیادی از فکر و ذهن‌تان شما را برای بستن کتاب و رفتن به سمت موبایل وسوسه می‌کند! این عادت باعث می‌شود که مغزتان استفاده دائمی از فضای موبایل را مثل غذا خوردن و نفس کشیدن بشناسد و به آن معتاد شود!

به همین دلیل نیاز به این کار را در بازه‌های زمانی کوتاه به دانش‌آموز یادآوری می‌کند. همین مسئله باعث از بین رفتن تمرکز دانش‌آموز می‌شود و فرآیند مطالعه عمیق و مفهومی را مختل می‌کند.

2️⃣از بین بردن نظم خواب🥴
سلول‌های حساس به نوری که در چشم وجود دارد، با قرار گرفتن در معرض نور ساعت خواب بدن را تنظیم می‌کنند. این سلول‌ها به نور حساس هستند اما تصویری به مغز ارسال نمی‌کنند. وظیفه این سلول‌ها سنجش میزان نور محیط با هدف ارسال سیگنال به مغز، برای تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن است.

وقتی برای استفاده از گوشی تا دیر وقت بیدار هستید، ساعت بیولوژیکی بدن خود را تغییر می‌دهید. اگر هر شب ساعت‌ها در اینستاگرام می‌گردید یا با دوستان خود مشغول چت کردن هستید، باید منتظر اختلال در وضعیت خواب خود باشید.

نگاه کردن به صفحه گوشی به خصوص در شب و طولانی مدت، احساس نیاز بدن به خواب را از بین می‌برد. پس بهتر است که استفاده از گوشی موبایل را به زمانی غیر از ساعت خواب اختصاص دهید

زاده مراد عضو تیم مشاوره تحصیلی مجموعه جهاد آموزشی

محدود کردن استفاده از گوشی

6 پاسخ

  1. واقعا دغدغه و چالش خیلی از بچه ها استفاده مداوم از گوشی هست موضوع بسیار مهم و تاثیر گذار.
    ممنون از شما بابت مقاله مفیدتون👌🏻✨

  2. گوشی خیلی زیاد باعث اتلاف وقت هست خوبه که زمان استفاده‌اش محدود بشه👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباطی

سلام دوست عزیز
در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد مجموعه مشاوره تحصیلی و آموزشی جهاد آموزشی میتوانید از طریق روش های زیر با ما در ارتباط باشید: