جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحلیل کنکور انسانی اردیبهشت 1403

تحلیل کنکور انسانی اردیبهشت 1403

  1. فلسفه: منطق 6 سوال، فلسفه یازدهم 6 سوال و فلسفه دوازهم هم 6 سوال طرح شده بود. این درس نسبتا چالشی تر از سایر دروس بود و به صورت پراکنده تقریبا از همه دروس بود و همچنین سوالات ترکیبی هم طرح شده بود.
  2. علوم و فنون: در سوالات تاریخ ادبیات و سبک شناسی برخی سوالات چالشی دیده میشد که وابسته به تسلط دانش آموز بر خط به خط کتاب درسی بود و در کل سطح این دسته سوالات متوسط رو به بالا بود. در بخش آرایه ها نیز مثل هرسال به آرایه های ایهام و استعاره و تشبیه توجه بیشتری شده بود و عمدتا سوالات سخت بود. در بخش عروض نیز سوالات وقت گیر و نسبتا سختی دیده میشد که البته با استفاده از فنون سماعی میتوانست وقت کمتری از دانش آموز بگیرد و همچنین برخلاف سال های گذشته شعر نیمایی در بین سوالات به چشم نمیخورد. تنها در سوالات قرابت معنایی با سوالاتی تقریبا متوسط رو به پایین مواجه بودیم که دانش آموز با دقت و توجه قادر به پاسخگویی بود.
  3. تاریخ و جغرافیا: سطح سوالات تاریخ کمی دشوار بود و فقط دانش آموزانی که با تسلط کامل حاضر شده بودند میتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند و در درس جغرافیا نیز سوالات چالشی دیده میشد و سطح سوالات متوسط رو به بالا بود.
  4. عربی تخصصی: سوالات این درس درحد متوسط بود و دانش آموزانی که بر فن ترجمه تسلط داشتند راحت تر میتوانستند پاسخ بدهند.
  5. اقتصاد: سوالات این درس معمولی و بدون نکته و چالش خاصی بود و در تست زنی این سوالات زمانبندی دانش آموز مهم بود.
  6. روانشناسی: در این بخش از سوالات دانش آموزانی که هم به متن کتاب و هم به روش های تست زنی مهارت داشتند راحت تر تست ها را حل میکردند و سوالات چند قسمتی و در حد انتظار بود.
  7. جامعه شناسی: در این درس برگ برنده دست داوطلبانی بود که با کلیدواژه های این درس آشنایی کامل داشند و دارای تسلط مافی بر مباحث کتاب بودند.
  8. ریاضی: سوالات ریاضی نسبت به سال گذشته سطح پایین تری داشت اما سوالات چالشی و دشوار هم دیده میشد.

ریحانه اعتصامی عضو تیم مشاوره تحصیلی مجموعه جهاد آموزشی

روش مطالعه درس عربی

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباطی

سلام دوست عزیز
در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد مجموعه مشاوره تحصیلی و آموزشی جهاد آموزشی میتوانید از طریق روش های زیر با ما در ارتباط باشید: