جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحلیل شیمی کنکور اردیبهشت 1403

در این مطلب با تحلیل شیمی کنکور اردیبهشت 1403 در خدمتتون هستم

مقایسه با کنکور دی ماه 1401:

در کنکور دی ماه شاهد 13 سوال شمارشی (  ده سوال 4 موردی، دو سوال 5 موردی و یک سوال 6 موردی) بودیم. ولی در کنکور امسال یک سوال دیده شده ( سوال 108 )

در کنکور دی ماه 6 سوال محاسباتی ( استوکیومتری، اسید باز و…) دو بخشی دیده شده که جزء سوالات زمان بر به حساب می آید. اما در کنکور امسال سوال 90 و 110 به این شکل بودند.

در کنکور دی ماه یک سوال ( الف ب پ ) ( سوال86 ) دیده شده و یک سوال هم به صورت موارد درست نادرست ( سوال 105 ) دیده شده ولی در آزمون امسال دو سوال دیده شده است.

مقایسه با آزمون تیر 1402:

در آزمون تیر 402 چهار سوال شمارشی و 7 سوال ( الف ب پ ) دیده شده و در آزمون امسال یک سوال شمارشی 4 موردی و دو سوال الف ب پ دیده می شود که نسبت به هر دو کنکور قبلی کاهش یافنه است.

در تیر ماه 402 سه سوال محاسباتی دو بخشی دیده شده و همانطور که گفته شد در آزمون امسال این تعداد به 2  سوال رسید. که   در این بخش هم کاهش داشته ایم.

ترتیب سوالات دهم یازدهم و دوازدهم در آزمون امسال تقریبا رعایت شده و صرفا تعدادی سوال دهم در صفحه آخر دیده شده.

سوال 86 و 95 از سوالات چالشی این آزمون بوده اند که محاسبات طولانی و سختی داشتند.

مانند کنکور دی و تیر سال گذشته سوال از ملوکول های بزرگ آلی دیده میشود که برخلاف آنها از نوع الف ب پ میباشد که سوال رو کمی ساده ترمیکند.

سوال خارج از مبحث مانند سال های گذشته دیده نشده.

سوال 89 از سوال های با تیپ جدید آزمون میباشد که از مباحث فصل دوم یازدهم بوده است.

برخلاف آزمون ریاضی اردیبهشت 403 سوال سوال از فصا دوم یازدهم بیشتر شده در حالی که در آزمون دی ماه سال پیش سوال سینتیکی دیده نشده بود ولی در این آزمون 2 سوال سینتیک ( 82 و 92 و 90 ) دیده شده است.

مانند سالهای پیش و کنکور ریاضی دیروز سوال از مباحث انتهایی فصل 4 ( پلیمر سازنده بطری ) دیده نشده.

سوال از مبحث تغیر عدد اکسایش ( سوال 100 ) و سوال از اصل لوشاتلیه ( سوال 104 ) تقریبا مشابه آزمون رشته ریاضی روز پیش بوده و ایده مشابه داشته اند.

سوال از فصل اول دوازدهم هم به صورت تحلیلی و هم محاسباتی دیده شده و همچنین سوال از گروه های عاملی مانند هر سال داده شده ( سوال 93 )

در کل تعداد سوالات شمارشی کمتر شده ولی سوالات از اکثر مباحث کتاب داده شده سطح کنکور در سطح کنکور سال های گذشته بوده و کمی نسبت نوع سوالات تغییر کرده است.

سوالات به طور کلی ترکیبی بودند و سظح نسبتا بالایی برخوردار بودند.

به تقریب 6 سوال دشوار داشته که زمان بر بوده اند و دانش آموزان باید آنها را تشخیص می دادند

.

سرلی قابول تارویان عضو تیم مشاوره تحصیلی مجموعه جهاد آموزشی

رشته شیمی کاربردی

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباطی

سلام دوست عزیز
در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد مجموعه مشاوره تحصیلی و آموزشی جهاد آموزشی میتوانید از طریق روش های زیر با ما در ارتباط باشید: