جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کارشناس بهداشت عمومی​

رشته دانشگاهی “کارشناس بهداشت عمومی​” یکی از رشته‌های مهم و حیاتی در حوزه علوم پزشکی و بهداشت در ایران است که به دانشجویان امکان می‌دهد مهارت‌ها و دانش لازم برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه را کسب کنند. در این مقاله، به معرفی و بررسی این رشته در ایران می‌پردازیم.

آموزش و درس‌ها:

رشته دانشگاهی “کارشناس بهداشت عمومی​” در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. دانشجویان در این رشته با درس‌های متنوعی مانند اپیدمیولوژی، بهداشت جامعه، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای، بهداشت زنان و مادران، بهداشت کار، بهداشت مدارس، بهداشت عمومی، ارتقاء سلامت، ارتقاء سلامت روانی و … آشنا می‌شوند.

فرصت‌های شغلی:

فارغ‌التحصیلان رشته کارشناس بهداشت عمومی​ می‌توانند در حوزه‌های مختلفی از جمله مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها، دفاتر بهداشت شهری و روستایی، سازمان‌های بهداشتی، شرکت‌های بیمه، صنایع غذایی، سازمان‌های محیط زیست، شرکت‌های نفت و انرژی، موسسات خیریه، مراکز تحقیقاتی و … به عنوان کارشناس بهداشت عمومی، مشاور بهداشت عمومی، مدیر بهداشت عمومی و … فعالیت کنند.

موسسات و مراکز تحقیقاتی:

در ایران، موسسات و مراکز تحقیقاتی و آموزشی بسیاری وجود دارد که به تحقیقات و آموزش در حوزه بهداشت عمومی می‌پردازند. این موسسات شامل دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و آموزشی، سازمان‌های بهداشتی، سازمان جهانی بهداشت، سازمان‌های بین‌المللی بهداشت و … می‌باشند که فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در آنها به عنوان پژوهشگر و متخصص بهداشت عمومی فعالیت کنند.

با توجه به اهمیت حفظ و ارتقای سلامت جامعه و نیاز مبرم به کارشناسان و متخصصان بهداشتی در کشور، رشته دانشگاهی “کارشناس بهداشت عمومی” از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای دانشجویان علاقه‌مند به حفظ و بهبود سلامت جامعه، یک گزینه شغلی بسیار جذاب می‌باشد.

کارشناس بهداشت عمومی​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباطی

سلام دوست عزیز
در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد مجموعه مشاوره تحصیلی و آموزشی جهاد آموزشی میتوانید از طریق روش های زیر با ما در ارتباط باشید: