جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

زیست شناسی

رشته دانشگاهی “زیست شناسی” یکی از پرطرفدارترین و مهمترین رشته‌های علوم طبیعی است که به مطالعه ساختار، عملکرد، تنوع و تکامل ارگانیسم‌ها و زیستگاه‌ها می‌پردازد. این رشته تمامی جنبه‌های زندگی ارگانیسم‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد، از سلول‌ها و بافت‌ها تا جامعه‌های اکولوژیکی.

 ۱. آموزش و درس‌ها:

درس‌های اصلی در این رشته شامل بیولوژی سلولی و مولکولی، زیست شناسی عمومی، علوم گیاهی، علوم حیوانی، زیست شناسی اکوسیستم‌ها، زیست شناسی تکاملی و … می‌باشد.

 ۲. فرصت‌های شغلی:

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در حوزه‌های مختلفی از جمله پژوهش، صنایع داروسازی، صنایع غذایی، زراعت و باغبانی، محیط زیست، آبزی‌پروری، آموزش و … فعالیت کنند.

 ۳. موسسات و مراکز تحقیقاتی:

در ایران، موسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌های معتبری مانند دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان و … در زمینه زیست‌شناسی فعالیت دارند.

رشته دانشگاهی “زیست شناسی” به دلیل ارتباط مستقیم با زندگی و جذابیت فراوان برای دانشجویان علاقه‌مند به علوم طبیعی، یکی از پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی است.

زیست شناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباطی

سلام دوست عزیز
در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد مجموعه مشاوره تحصیلی و آموزشی جهاد آموزشی میتوانید از طریق روش های زیر با ما در ارتباط باشید: