جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

داروسازی

رشته دانشگاهی “داروسازی” یکی از رشته‌های پرطرفدار و حیاتی در حوزه علوم پزشکی و داروسازی است که به دانشجویان امکان می‌دهد تخصص و مهارت‌های لازم برای تهیه، تولید، تجزیه و تحلیل، ارزیابی و استفاده از داروها را کسب کنند. در ایران، رشته داروسازی به عنوان یکی از رشته‌های مهم و پرطرفدار در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وجود دارد.

۱. آموزش و درس‌ها:

   رشته دانشگاهی “داروسازی” در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود. دانشجویان در این رشته با مباحثی از جمله شیمی دارویی، فیزیک دارویی، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، فارماکولوژی، فارماسیوتیکس، فارماکوکینتیک، فارماسیوتیکال تکنولوژی، مدیریت دارویی و … آشنا می‌شوند.

۲. فرصت‌های شغلی:

   فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در صنایع دارویی، شرکت‌های داروسازی، سازمان‌های دولتی و خصوصی، مراکز تحقیقاتی و … به عنوان داروساز، محقق داروسازی، کارشناس ایمنی دارویی، مدیر کنترل کیفیت دارو، متخصص فناوری دارویی و … فعالیت کنند.

۳. موسسات و مراکز تحقیقاتی:

   موسسات و مراکز تحقیقاتی و آموزشی بسیاری در ایران وجود دارند که به تحقیقات و آموزش در حوزه داروسازی می‌پردازند. این موسسات شامل دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی، مراکز پژوهشی، شرکت‌های داروسازی و … می‌باشند

داروسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباطی

سلام دوست عزیز
در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد مجموعه مشاوره تحصیلی و آموزشی جهاد آموزشی میتوانید از طریق روش های زیر با ما در ارتباط باشید: